Du erstatter manuelt arbeid med klikk og automatikk
På Markedsplassen hos Uni Micro finner du et stort antall integrasjoner som forenkler hverdagen din og gjør deg mer effektiv. Men hvem er de som utvikler integrasjonene, og hvilke fordeler får du som bruker dem? Vi har tatt en prat med Modhi, som har fått stor suksess og mange fornøyde kunder med sin inkassoløsning.
Markedsplassen gjør at du sparer tid. Med ett klikk er du i gang med integrasjoner som er nyttige for deg og virksomheten din innen en lang rekke kategorier, som blant annet årsoppgjør, nettbutikk, bank, logistikk, CRM, styrearbeid – og inkasso.
– Modhi er et nordisk selskap med aktiviteter i Norge, Sverige og Finland. Vi utgjør inkasso- og porteføljekjøpsvirksomheten til SpareBank 1 Gruppen, som også eier oss. Vi er til sammen 220 ansatte som jobber med inkassotjenester, kjøp og forvaltning av porteføljer, og forfalte lån, kreditter og fakturaer, forteller Key Account Manager, Vegard Aakervik.
Som mange andre selskaper, har Modhi utviklet en integrasjon på Markedsplassen hos Uni Micro. Det betyr at du kan søke opp denne eller andre som ligger på Markedsplassen, og integrere dem i din egen løsning.
– Modhi-integrasjonen kan brukes til Uni Economy, SpareBank 1 Bank+Regnskap og DNB Regnskap. Via egne API-er og eget utviklet grensesnitt viser den deg fakturaer som er klare for overføring til inkasso.
– Hvorfor lagde dere integrasjonen?
– I regnskapsbransjen er det et økt behov for effektivisering, og folk ønsker å gjøre ting selv. Manuell registrering av kunder og saker tok mye tid for regnskapsførerne, så vi har forenklet alt ved å ha automatisk opprettelse av begge deler. Vi ser også at kvaliteten på sakene øker når de blir automatisert, og da øker løsningsgraden. Med Modhi kommer du tidligere inn i prosessen, og det er en fordel både for dem som har penger til gode og for skyldnerne.
Integrasjonen fra Modhi gir deg flere fordeler
Den første fordelen er at integrasjonen ikke koster deg noe ekstra – du betaler ingenting utover produktenes lisenskostnader.
Den andre fordelen er at det er enkelt å komme i gang.
– Du registrerer deg hos Modhi, enten via hjemmesiden vår eller på Markedsplassen, og det tar deg kun to minutter. Når du har registrert deg og aktivert løsningen går du inn på en forfalt faktura i Uni Economy, trykker på en knapp – og så har du sendt den til inkasso, sier Vegard.
Den tredje fordelen er at den gir deg en mer effektiv hverdag.
– Overføring av saker skjer raskt, du får med saksnummer, og når skyldner betaler inn sender vi et remitteringsbilag. Når du får dette inn i systemet ditt vil alt føres automatisk og korrekt med en gang, og det samme gjelder moms og provisjon. Med andre ord slipper du å føre noe som helst selv – du erstatter manuelt arbeid med klikk og automatikk.
Den fjerde fordelen er at du som bruker får pengene dine, uten å måtte bruke tid på inkasso.
– Du behøver ikke å tenke på oppfølging. Det eneste du trenger å gjøre er å trykke på den knappen, og så gjør vi resten.
Regnskapsbyråene og bedriftene som har tatt i bruk integrasjonen setter pris på fordelene, og er fornøyde. De synes den er enkel å implementere, det er enkelt å registrere seg og den er enkel å bruke.
– Den generelle tilbakemeldingen er at de sparer tid, får god oversikt, jobber smidig, og det går raskt og smertefritt å sende saker. Og som en regnskapsfører sa – tiden hun sparer kommer kundene til gode.
Rask brukervekst
Regnskapsførere jobber ofte i to eller flere systemer. Da er det greit å viteat Modhi-integrasjonen er systemuavhengig, og fungerer like fint for alle regnskapskontorer og selskaper som bruker SoftRig-plattformen fra Uni Micro. Denne sømløsheten kan nok være noe av årsaken til at løsningen har fått mange brukere på kort tid.
– Vi har allerede 1000 kunder på integrasjonsplattformen og mer enn 10.000 kreditorer i inkassosystemet vårt, som vi løser inkassosaker for. Disse er både bedrifter og regnskapskontorer.
For de fleste er kundeservice også viktig. Det har Modhi gjort noe med, og som kreditor får du samme saksbehandler uavhengig av hvilket system du jobber i. Her legger Vegard til at Modhi er svært opptatt av at det er en balanse i inkassoprosessen.
– Det er lett å få inn penger fra skyldner, men det skal gjøres på en måte som bevarer omdømmet til kreditor. Dette er noe vi jobber med hver dag.
– Siden denne har blitt så godt mottatt, vil det komme flere integrasjoner fra Modhi?
– Vi har allerede totalt syv forskjellige integrasjoner med ulike ERP-systemer på vår integrasjonsplattform, og vi kommer til å utvikle flere. Men hvilke det blir avhenger av hva kundene etterspør. Det jeg kan si er at vi allerede har et par andre integrasjoner på trappene som vi kommer til å lansere i fremtiden. Så det er bare å følge med, smiler Vegard.
FAKTA:
Modhi integrerer du raskt og enkelt med Uni Economy. Her kan du lese mer om integrasjonen.
Dette får du når du bruker Modhi:
Løsning for registrering av deg som kunde eller for dine klienter på to minutter.
Presentasjon og overføring av inkassosaker fra Uni Economy til Modhi med ett tastetrykk.
Løsning for automatisk oppdatering av saldo i Uni Economy og hos Modhi ved direkte innbetalinger og ved kreditering.
Løsning for avregning og remittering med automatisk postering i kundereskontroen.
Tilgang til markedets mest konkurransedyktige inkassoavtale.