Så enkelt gjør du hele årsavslutningen i Uni Economy
Den siste tiden har flere av kundene våre stilt oss spørsmål som handler om den helintegrerte løsningen for årsavslutning i Uni Economy. Disse dreier seg blant annet om funksjonalitet, tilganger, pris, og om den kan erstatte ulike tredjepartsløsninger – noe den som regel kan. Her får du alle svarene.
Flere av kundene som henvender seg til oss er usikker på hva løsningen innebærer, men først og fremst er det mange som ikke er klar over at denne funksjonaliteten eksisterer. Derfor passer det bra å fortelle deg om hva som er tilgjengelig.
Automatisk sjekkliste
Den helintegrerte løsningen i Uni Economy bidrar til å gi deg en enkel og oversiktlig avslutning av regnskapsåret. Funksjonen tilbyr avstemming av årsregnskapet, føring av disponeringer og innsending av ligningsoppgaven.
Før balansen kan avstemmes, går du gjennom en oversiktlig sjekkliste med nødvendige avklaringer som må gjøres. På flere av punktene vil systemet automatisk sjekke for deg om oppgaven er utført, og de resterende vil fungere som en huskeliste.
Hvordan aktivere årsavslutning i Uni Economy?
Er du administrator kan du enkelt tildele funksjonalitet til aktuelle brukere i Uni Economy. Det gjør du på følgende måte:
Gå til Innstillinger → Brukere → Roller og tilganger
Brukerne som har fått tilgang til tjenesten vil da finne funksjonen i modulen Regnskap.
Et godt tips er at det sannsynligvis vil spare deg for tid å ha denne funksjonen helintegrert med systemet. Det er fordi du ikke behøver å logge deg inn i et eksternt program for årsavslutning, for deretter å måtte eksportere nødvendige data.
Mer detaljert beskrivelse om funksjonen
Lurer du på noe? Spør oss!
Har du spørsmål om noe av dette, ønsker detaljert prisinformasjon eller vil vite mer om hvordan du gjør regnskapet ditt enklere? I så fall er det bare å ta kontakt med oss på support@unimicro.no
Vi ønsker deg lykke til med årsavslutningen din – og en riktig god sommer.