Salgsmodulen er skalerbar og fleksibel
Jubilant Kenneth Berg Nysveen (nettopp fylt 30) sier salgsmodulen i Uni Economy kan tilpasses behovet til både små og store bedrifter.
– Alle trenger en salgsmodul, og hvem som helst kan ta i bruk systemet vårt, sier produkteier Kenneth Berg Nysveen, som fyller 30 år den dagen vi prater med ham.
Akkurat det tar han mer med ro enn noen av kollegaene.
– Det var ikke måte på hvor mye tyngre det var å komme seg opp av sengen i dag, ifølge kollegaene mine, men jeg merker ikke noen forskjell, smiler mannen fra Kolbotn som jobber på Uni Micro-kontoret i Trondheim.
Til daglig sørger han og teamet hans blant annet for at salgs- og timemodulene i Uni Economy er oppdatert og fungerer. Han snakker om å gi modulene «kjærlighet».
Følelsen er viktig
– Generelt er salgsmoduler ofte like, men vi er opptatt av følelsen du får når du trykker deg gjennom den. Det vi ønsker å få et fortrinn på, er smartness og automatikk. Optimalisering og ytelse. Når du skal gjennom med 200 000 fakturaer på et øyeblikk, er du avhengig av at systemet er optimalt, sier mannen med blant annet leder- og salgsbakgrunn fra Uni Micro.
I Uni Economy kan du enkelt opprette tilbud, overføre ordre og sende ut fakturaer.
– For de mindre bedriftene er det viktig at du på en enkel måte kan ta det i bruk og komme i gang. Du forstår veldig enkelt hvordan du skal gjøre det. I markedet er konkurransefortrinnet at vi er en del av SoftRig-plattformen. Det betyr at vi kan løse flere deler av en oppgave for kunden, og vi kan håndtere en veldig stor mengde data effektivt, sier han.
Treffer bredt
Nysveen sier systemet også er tilrettelagt for dem som jobber i en prosess med kunder før selve salget er i boks.
– For eksempel der de gir tilbud først, eller må sende ut ordrebekreftelse. Alt henger sammen med hverandre, så man kan følge flyten gjennom systemet. Det er ikke et komplett CRM-system, men du har mange av de samme elementene, sier han.
Produkteieren er opptatt av at salgsmodulen i Uni Economy kan tilpasses et bredt spekter av bedrifter. En kunde X kan for eksempel være direkte bruker av Uni Economy.
– For denne kunden er selve bruken av systemet og funksjonene viktig, det vil si hvor enkelt kan jeg fakturere, hvor god oversikt har jeg på ordrereserve, og liknende, eksemplifiserer Nysveen.
En kunde Y kan være en integrasjonspartner som selv leverer systemer som integreres med Uni Economy.
– For disse er ytelse og hvor lett det er å koble sammen systemene, viktig. Her kan det være caser med 100 000 fakturaer i slengen, hvor optimalisering er viktig. Vi jobber mye for å finne løsninger som kan dekke behovene i begge disse eksemplene, det ene går ikke nødvendigvis på bekostning av det andre, og det er veldig spennende å jobbe med løsninger som kan dekke behovene på begge kanter. Skalerbarheten og fleksibiliteten er et konkurransefortrinn, sier han.
Tilpasset ulike behov
Selv om Uni Economy treffer bredt, er det også mulig å skreddersy til bedrifter med spesielle behov.
– Du har jo for eksempel prosjektbedrifter, engrosbedrifter med logistikk, butikker med kasser. Da er integrasjonsdelen viktig. Vi ønsker å strømlinjeforme vår løsning best mulig og finne samarbeid med andre som leverer for eksempel bransjespesifikke løsninger til frisører, håndverkere eller kraftbransjen. Vi kan ikke løse alt selv, men vi er opptatt av hvordan vi kan løse det best mulig sammen med en partner. Da handler det om å sørge for at man sammen får en komplett løsning der man finner ut hvem som gjør hva, sier Nysveen.
Et eksempel han nevner, er integrasjonen med Contracting Works, som leverer ordre- og prosjektstyringsverktøy for rørleggere, elektrikere og andre håndverkere.
– Da leverer de ordreflyten, med grunnlag som materialer, timer og timepris, det fokuserer de fulltid med å løse. Når de sier «lag faktura», går den til oss for utfakturering, bokføring og betalingsoppfølging. Brukeren som sitter i Contracting Works, kan gjøre alt der, mens daglig leder og regnskapsfører kan følge opp resten hos oss. Det er basert på ulike roller, sier han.
Purrefunksjon og viderefakturering
Noen av de tingene Nysveen er spesielt fornøyd med i Uni Economy, er purrefunksjonen og viderefakturering.
Først purrefunksjonen: – Denne er kul fordi vi har introdusert muligheter for mye automatikk basert på brukerens preferanser. Dette kan spare mye tid og sørge for bedre likviditet.
Så viderefakturering: – Dette er en funksjon som tar noe komplekst med masse muligheter, men som løser det på en enkel måte for brukeren.
Teamet til Nysveen leter stadig etter nye områder å forbedre.
– Jeg er fan av automatisering. Det å finne andre ledd i den flyten som kan automatiseres, er veldig spennende. Veien videre blir å optimalisere brukeropplevelser og ytelser for kunder.
Man merker fort hvor flaskehalsene er, sier han.
Om det blir mange flaskehalser på 30-årsdagen, er han mer usikker på.
– Jeg har små barn, så det blir nok en rolig feiring!