Få sikker tilgang til gamle regnskapsdata med V3 historikk!
Har du tenkt å gå over fra Unimicro V3 til et skybasert system, men ønsker den samme gode tilgangen til historiske regnskapsdata? – Denne nye tjenesten er «cluet», lover Stig Sellevold i Unimicro.
Mange skifter i disse dager regnskapssystem og velger en skybasert løsning. Stig Sellevold, direktør for salg og forretningsutvikling i Unimicro, sier et av de hyppigste spørsmålene de får fra kunder som bruker vårt «moderskip» på desktop, Unimicro V3, er: «Hvordan får jeg tilgang på data som jeg hadde i V3, når jeg bytter til en skybasert regnskapsløsning?»
Nå er svaret her: Unimicro V3 historikk!
V3 Innsyn og Oppslag
– Vi ser at en veldig stor majoritet av kunder som velger å avslutte lisensen på Unimicro V3, enten de går til våre system eller andre system, lurer på: Hva med de gamle dataene mine? De er litt i villrede og spør: Hva gjør jeg nå? Vi får mye spørsmål om det. Det beste svaret er dette: Slapp av, rydd vekk alle bekymringene du har, så tar vi ansvar for det. Du holder deg innenfor lovpålagte krav med vår nye tjeneste, forsikrer Sellevold.
– Dette er rett og slett et svar på et behov kundene har pekt på?
– Ja, det er det! Vi ser at det går igjen hos de aller fleste. Et viktig poeng er at V3-løsningen ligger lokalt, og man har kanskje utsatt å kvitte seg med en gammel server som man nå faktisk kan få gjort, siden tjenesten flytter alle data ut fra kundens servere og over til våre servere, hvor vi tilbyr løsning med søk og oppslag og sikker oppbevaring, oppsummerer han.
Kampanje med 30 prosent rabatt
I disse dager er det et kampanjetilbud på den nye tjenesten:
– Hvis en kunde går fra Unimicro V3 til en Unimicro platform-løsning, enten det er Unimicro, DNB Regnskap eller SpareBank 1 Regnskap, får man tilbud om historikk-tjenesten med 30 prosent rabatt, sier Sellevold. Kunder som går til andre regnskapssystemer, betaler full pris.
Så hva går den nye tjenesten ut på? Det er to nivåer av tilgang på historiske data, forklarer Sellevold.
– Hovedtjenesten er noe vi har kalt «V3 innsyn og oppslag», mens det andre alternativet heter «V3 oppbevaring», opplyser Sellevold.
Nederst i artikkelen kan du se litt mer fakta om løsningene.
– Full tilgang til det gamle systemet
For å ta det viktigste først: «V3 innsyn og oppslag» er et etterlengtet svar på et behov Unimicro har plukket opp i markedet når flere og flere nå går over fra Unimicro V3 til for eksempel det skybaserte Unimicro, DNB Regnskap eller SpareBank 1 Regnskap.
– Det passer for kunder som avslutter kundeforholdet på Unimicro V3, men som ønsker en sikker og enkel tilgang til systemet for innsyn og oppslag. Det kan være å se på gamle fakturaer, varer, rabatter, priser, hva det måtte være for å få tilgang på gamle data. De fleste ønsker nok denne første løsningen. Kundene ønsker muligheten til å søke opp fasiten i det gamle systemet sitt. Med «V3 innsyn og oppslag» har de egentlig en komplett full tilgang til historikken i det gamle systemet, oppsummerer Sellevold.
Bokføringsloven stiller krav om at bokføringspliktige må oppbevare såkalt primærdokumentasjon (bilag m.m.) i fem år. Det tilsvarer typisk alle data i regnskapssystemet. Både «V3 innsyn og oppslag» og «V3 oppbevaring» hjelper kundene med denne lovpålagte oppgaven.
– Tjenesten inneholder også en gratis flytting av alle disse dataene til vår underleverandør som drifter det. Kundene får en tilgang til en remote desktop-løsning der de finner igjen alle sine data. I den løsningen ligger det oppbevaring, drift og overvåking av de dataene samt backup.
Enkel overgang
Og det beste: Det er enkelt for kundene!
– Det eneste kundene trenger å gjøre, er å si «ja», så vil vi flytte dataene til serveren og gi dem tilgang. Du får en driftsleverandør og en egen V3-tilgang til dataene dine videre. Du får alt fiks ferdig hos oss, flyttet, satt opp og klart til bruk – behagelig og enkelt, med tilgang 24/7, sier Sellevold.
– Det passer kanskje også for de som vil rydde litt opp i gammel IT-struktur og få en ekstra sikkerhet?
– Ikke minst. Det er ofte det de gjør når de går til et skybasert system. Da bruker de gjerne den anledningen til å rydde opp og kvitte seg med gamle servere de ikke lenger har bruk for. Det man sparer på dette, vil normalt langt overstige kostnaden med en V3 historikk-løsning, sier Sellevold.
Ta kontakt med oss for mer informasjon eller for å komme i gang med V3 historikk? E-post: salg@unimicro.no, eller ring oss på tlf. 56599100.
Overgang fra Unimicro V3 til Unimicro platform?