Uni Micro søker to nye «suksessprodusenter»
Kristiane N. Rødland (32) skal lede et nytt team for «customer success» i Uni Micro. Nå vil hun ha med flere på laget.
Forretningsutvikler Kristiane N. Rødland (32) kom nylig tilbake til jobb igjen etter mammapermisjon. Og den nye hverdagen starter med et pang; straks går askøyværingen over i ny rolle som Head of Customer Success i Uni Micro.
– Jeg gleder meg veldig og har skikkelig tro på dette, åpner Rødland.
Nå skal vi bygge et internt lag av mennesker som sørger for at kundene får den informasjonen de trenger, før de vet at de trenger den!
– Formålet er at sluttkundene ikke skal måtte etterspørre informasjon, men at vi skal være i forkant. Forhåpentligvis vil de merke det ved at informasjonen kommer før de skjønner at de mangler den. De skal ikke måtte tenke over det. Det handler om at kundene til både Uni Micro, Sparebank 1, DNB og regnskapsbyråene skal kunne bruke våre produkter optimalt og dermed nå sitt fulle potensial, oppsummerer Rødland.
Lyser ut to nye stillinger
Rødland har en bachelorgrad i internasjonal markedsføring og mastergrad i økonomi og administrasjon fra NHH i Bergen. Selv begynte hun som selger i Uni Micro i 2020, og før det igjen jobbet hun noen år i et lokalt investeringsselskap i Bergen. Nå bygger hun opp teamet som skal jobbe med selskapets uttrykk eksternt og internt på tvers av avdelingene.
– I første omgang begynner vi med et team på fire stykker, meg selv inkludert. To av stillingene lyses ut i disse dager, sier hun.
– Hvem søker dere etter?
– Vi søker noen med utdanning innenfor økonomi og administrasjon eller tilsvarende, som har svært gode formuleringsevner, er uredde og trives både foran og bak kamera, i den forstand at de skal kunne skrive gode artikler, holde webinar, være god på videoredigering og kunne lage videosnutter til supportartikler. Drømmekandidaten er vel en tekstforfatter og økonom i samme person. Det må uansett være noen som er positive og selvgående, og de kan ikke være redde for å høre sin egen stemme, sier Rødland humoristisk.
Hun forklarer at de to nye ansatte skal jobbe i skjæringspunktet mellom en innholdsprodusent og en økonom, og det viktigste er å kunne sette seg inn i regnskapssystemet og kunne formulere det utad.
– Det er viktig med god digital innsikt, interesse for teknologi og god økonomiforståelse, oppsummerer hun.
Customer Success - Bli med på vår nye satsing!
Customer success kort forklart
Customer success kan oversettes med kundesuksess eller kundetilfredshet på godt norsk. Men hva betyr det egentlig i praksis? Den ferske lederen forklarer:
– Customer success favner generelt veldig bredt. Det omhandler noe kundeinvolvering i alt fra markedsføring og kommunikasjon, til salg, support, opplæring, kryss-salg og rådgiving. Vi starter nå med å styrke kundetilfredsheten ved å satse sterkere på kommunikasjon og interaksjon med kundene, sier Rødland.
Det nye teamet må derfor ta hensyn til flere ting.
– Hvilken info er relevant å få ut, når skal den ut, hvordan skal det gjøres? Vi må forstå enda bedre hva kundene vil ha, og se verden fra deres perspektiv. Dette er essensen i første fase av dette arbeidet. Vi må for eksempel balansere behovet for skreddersøm mot effektivitetsgevinsten ved å sentralisere for eksempel supportartikler og annet opplæringsmateriell. Forhåpentligvis vil vi oppnå gode synergieffekter ved å spille på kompetansen hos våre samarbeidspartnere, Sparebank 1 og DNB.
Suksess-sirkel
Rødland synes det er spennende å være med på å bygge opp noe helt fra bunnen av i Uni Micro.
– Per i dag er vi helt i startfasen. Vi går inn i en kartleggingsfase der vi skal avklare behov og innhente informasjon. Målet er grovt sett at både vi og våre samarbeidspartnere skal lykkes med våre kunder, både nye og eksisterende, slik at de i sin tur lykkes med sine kunder, sier hun.
Det nye teamet får tilhold i Bergen, og den nye suksess-sjefen lover at de nye ansatte blir tatt godt imot.
– Bergen er en stor by, jeg vil tro det går greit å få tak i kvalifiserte folk her, og vi har plass i lokalene våre. Vi gjør mye gøy på jobb, og jeg lover at våre nye ansatte vil få det veldig kjekt!
Customer Success - Bli med på vår nye satsing!