Webinar har kommet for å bli
Det nyopprettede Customer Success-teamet i Uni Micro er allerede godt i gang med sin satsing på webinar.
Vi har tatt en prat med et av teammedlemmene, Henrik Vågen (25), om planene fremover.
Dere er jo et ganske ferskt team med webinarproduksjon som en av de større oppgavene. Hvordan har mottakelsen blant kunder vært så langt?
- Veldig bra! Vi har ikke hatt så stort fokus på å holde webinarer tidligere, men vi ser at webinar som kanal til produktnyheter og opplæring er populært. Vi ønsker jo å gi deltakerne våre mest mulig informasjon på kortest mulig tid, og oppslutningen og tilbakemeldingene har hittil vært veldig gode!
Dette tyder jo på at webinar som kanal er ganske aktuelt ennå?
- Ja, jeg tror det er kommet for å bli. Vi vet at mange av våre kunder ønsket seg mer av dette, og vi ser at både konkurrenter og andre aktører har en del fokus på webinar. Vi vet at folk har travle arbeidshverdager, men et webinar på 15-20 minutter en gang iblant er gjerne overkommelig å sette av tid til.
Hvem er i målgruppen?
- Alle som bruker regnskapssystemet vårt! Temaene og grad av kompleksitet vil jo variere, men generelt skal webinarene treffe de fleste – både nye og erfarne brukere, kunder og potensielle kunder. Vi vil blant annet bruke webinar for å vise kundene våre alt det kule som produktutviklerne våre lager i regnskapssystemet.
Underveis i disse webinarene da, hva ønsker dere fra deltakerne?
- Det er jo alltid gøy med litt engasjement da, og vi sitter klare i chatten til å besvare spørsmål. Hvis en deltaker av ulike grunner ikke kan møte opp til live-sending av webinaret, sender vi alltid ut opptak i etterkant. Man kan også se tidligere webinarer til enhver tid ved å gå til unimicro.no/webinar.
Dere lager ikke bare innhold rettet mot brukere av Uni Economy, kan du si litt om hvem andre dere lager innhold for?
- Klart jeg kan! Som mange allerede vet, leverer Uni Micro løsningen til Sparebank 1 Regnskap og DNB Regnskap. Vi lager derfor noe innhold for dem også, blant annet webinar.
Hvilke temaer er planlagt til høsten da?
- I utgangspunktet skal vi ha minst et webinar i måneden, og temaene vil gjerne følge regnskapsåret. For eksempel holdt vi et webinar om feriepenger før sommeren. Til høsten blir det litt mer om lønn, blant annet a-melding, og mer tips og triks i systemet. Vi kommer også til å ha litt fokus på webinar i samarbeid med våre integrasjonspartnere slik at vi får løftet frem flere av de gode tredjepartsløsningene som kan integreres med regnskapssystemet. Har du tanker om temaer vi bør ha webinar om, send oss gjerne ditt innspill til webinar@unimicro.no!
Og hvordan går man frem for å melde seg på?
- Man finner alltid våre kommende og tidligere webinarer ved å gå til unimicro.no/webinar. Hvordan vi annonserer kommende webinarer vil variere litt, blant annet avhengig av tema, men vi vil stort sett informere om det via et banner inne i regnskapssystemet, eller via nyhetsbrev.
På vegne av Customer Success-teamet ønsker Henrik alle våre kunder en riktig god sommer!